Simple w latach 70-tych!?

Nowa kolekcja Simple bardzo przypadła mi do gustu. Nie dlatego, że stylistyka lat siedemdziesiątych jest mi bardzo bliska. Bynajmniej… Dlatego, że jest wyraźna, zdecydowana, inna. Jest stworzona dla kobiety! Jest nowoczesna i ma swój niepowtarzalny charakter. Połączenie inspiracji, fasonów i stylistyki lat siedemdziesiątych z najnowszymi materiałami wydaje się obiecywać nową jakość. Takiej kolekcji gdzieś w podświadomości oczekiwałam ale nie wiedziałam, która z marek zrobi to najpełniej. Może to co za chwilę dotkniemy w salonach i włożymy wkrótce na siebie  – bardzo nas zaskoczy. In Plus – oczywiście. To co możemy zobaczyć na fotografiach i w filmie wizerunkowym jest Wielką Obietnicą na przełamanie niezdecydowania panującego na naszym rynku w ostatnim sezonie. Marka Simple Creative Products nie zawiodła – a pamiętać należy, że w salonach znajdziemy znacznie szerszy asortyment niż ten, który zobaczyć możemy na fotografiach i w filmie…

Zaciekawiona spójnością wizji postanowiłam dowiedzieć się jak powstała najnowsza kolekcja Simple CP – jesień – zima 2015-16.

simple_14

Weronika Pietras, główna projektantka marki Simple CP, przy tworzeniu kolekcji jesień/zima 2015-16 inspirowała się epoką, w której moda i feminizm silnie na siebie oddziaływały. „Lata 70 to czas, w którym kobiety zaczęły ubiorem wyrażać siebie – czerpały inspiracje ze sztuki, bawiły się formą i kolorem. Potrafiły jednocześnie podkreślić swoje piękno, kobiecość, determinację oraz niezależność. Właśnie taka jest kobieta Simple” – tłumaczy Pietras.

simple_12

Pojawiające się w najnowszej kolekcji Simple fasony to unowocześniona wersja modnych w latach 70-tych retro krojów. Spódnice i sukienki zostały skrócone, a rozszerzane spodnie z wysokim stanem zmodernizowane i dopasowane do współczesnej sylwetki. Nawiązania do stylu ery dzieci kwiatów pojawiają się również w elektryzujących kolorach oraz drobnych nadrukach, takich jak motyle. Zespół projektantów Simple CP nie boi się bawić konwencjami – w kolekcji królują zjawiskowe rozkloszowane sukienki inspirowane krojem koszuli. Z kolei kamizelka w wersji Simple noszona jest również jako sukienka i narzuta na kurtkę lub płaszcz.

simple_11

Kolorystyka kolekcji to efekt inspiracji barwami przypraw na orientalnych targowiskach. Fuksje, odcienie pomarańczy i cynamonu przełamane soczystą zielenią czy turkusem nadają kolekcji indywidualny i zaskakujący charakter. „Lata 70 to czas podróży. Czas, w którym Beatlesi w poszukiwaniu inspiracji wybierali się do Indii, a Vogue rezygnował z sesji w studiu na rzecz niesamowitych plenerów w najrozmaitszych zakątkach świata” – mówi projektantka marki.

simple_10

Ukoronowaniem kolekcji są fantastyczne detale – frędzle, które zdobią sukienki, bluzki i koszule, metalowe otwory i seksowne sznurowania na bokach spodni i marynarek. Frędzle są także motywem przewodnim akcesoriów – seksownych zamszowych kozaków za kolano, rock&rollowych botków i supermodnych plecaków. Obok linii Ready–to-wear, jak co sezon pojawia się kolekcja Business, w której znaleźć można świetnie skrojone koszule, garnitury oraz kombinezony, zaprojektowane zgodnie z trendami oraz biznesowym dress-code’em.

simple_04

W wieczorowej kolekcji Evening na sezon jesień/zima 2015-16 królować będą koronki, metaliczne brokaty oraz uwielbiane przez klientki Simple zwiewne długości maksi.

simple_08

„Mój sukces polega na tym, że jestem jak koktajl. Łączę paryską elegancję z brytyjską nonszalancją” – mawiała Jane Birkin, słynna w latach 70 brytyjska piosenkarka i aktorka, która od lat na stałe mieszka w Paryżu. Kobieta Simple w tym sezonie jest dokładnie taka – kobieca, elegancka, ale jednocześnie pełna seksapilu i nonszalancji.

simple_02

By sfotografować najnowszą kolekcję zespół Simple udał się do Londynu, rodzinnego miasta Birkin. Twarzą kampanii została Marta Dyks. Modelka, która na koncie ma sesje dla najlepszych tytułów oraz prestiżowych marek takich jak: Jil Sander i Max Mara. „Marta jest nie tylko zjawiskowo piękna. To przede wszystkim kreatywna kobieta z silną osobowością, która oprócz kariery w modzie rozwija własny biznes” – tłumaczy Weronika Pietras. W sesji towarzyszył jej narzeczony – model Borys Starosz. Sesja wykonana niecały miesiąc przed ślubem pary nabrała magicznego kontekstu. „Na planie pojawiły się prawdziwe emocje, fantastyczna energia, którą udało się uchwycić na zdjęciach” – tłumaczy Agata Pospieszyńska, autorka zdjęć do kampanii jesień/zima 2015-16. Stylizacją sesji zajęła się Ina Lekiewicz, która podobnie jak Pospieszyńska pracuje dla topowych magazynów na świecie takich jak Vogue, L’Officiel i Harper’s Bazaar. Makijaż do kampanii stworzyła Marianna Yurkiewicz, fryzury Paweł Solis. Autorem filmu wizerunkowego jest Kuba Kossak.

simple_09

 

simple_13